RENUNȚAREA LA CUMPĂRARE

Produsele achiziționate la distanță se pot returna conform O.U.G. 34/2014. Consumatorul are dreptul să notifice în scris comerciantul că renunță la cumpărare, fără penalități și fără invocarea unui motiv, în termen de 14 zile calendaristice de la primirea produsului sau, în cazul prestărilor de servicii, de la încheierea contractului. Returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului, în termen de 14 zile calendaristice de la denunțarea contractului. Se recomandă utlizarea aceluiasi serviciu de transport utilizat pentru recepționarea produselor.

Bradis SRL va înapoia contravaloarea comenzii în cel mai scurt timp posibil de la primirea produsului returnat. Suma înapoiată nu include cheltuielile de transport (tur - retur 11.9 Lei fiecare) iar rambursarea se va face prin transfer bancar in contul IBAN furnizat de consumator.

Definiția contractului de vânzare (art. 2, 5.): orice contract în temeiul căruia profesionistul transferă sau se angajează să transfere proprietatea asupra unor produse către consumator, iar consumatorul plătește sau se angajează să plătească prețul acestora, inclusiv orice contract care are drept obiect atât produse, cât și servicii.

Încheierea contractului are loc în momentul emiterii facturii fiscale și nu la lansarea comenzii sau emiterea confirmării automate de primire a acesteia.

Art. 12 menționează că exercitarea dreptului de retragere pune capăt obligațiilor părților contractuale. Produsul returnat trebuie sa fie în aceeași stare în care a fost livrat (în ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte și documentele care l-au insoțit). Nu se acceptă pentru returnare produsele care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, șocuri, urme de folosire excesivă și/sau intervenții neautorizate etc.

Prevederile OUG 34/2014 se aplică doar consumatorului definit ca orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociații așa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 OG 21/1992 privind protecția consumatorilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

Consumatorul este responsabil doar în ce privește diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării produselor. În conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor, consumatorul ar trebui sa le mânuiască și să le inspecteze în același mod în care i s-ar permite să-o facă într-un magazin fizic; de exemplu, consumatorul ar trebui doar să probeze un articol de îmbrăcăminte, nu să îl poarte.

Unele produse sunt marcate cu un sigiliu aplicat de producător pe ambalaj. Acest sigiliu nu este prezent în mod obligatoriu, prezența lui fiind specifică producatorului. Prezența sigiliului nu este obligatorie pentru a demonstra că produsul este exact în forma și condițiile în care a fost eliberat de către producător. Deteriorarea sigiliului nu aduce nici o limitare dreptului de renunțare la contract.

PROCEDURA DE RETRAGERE DIN CONTRACT

Exercitarea dreptului de retragere

Consumatorul informează Bradis SRL cu privire la decizia de retragere din contract în scris, prin e-mail sau document tipărit livrat cu confirmare de primire. Consumatorul are la dispoziție 14 zile calendaristice de la primirea produselor pentru a anunța retragerea din contract.

Obligațiile care revin Bradis SRL

Rambursarea integrală a sumelor primite ca plată, exinclusiv costurile livrării. Rambursarea sumelor se va face folosind aceleasi modalitati de plata rezonabil aplicabile (in cazul platii numerar la livrare, rambursarea se va face prin transfer in cont bancar transmis neechivoc de consumator). Indeplinirea obligației de rambursare se face face în termen de 10 zile lucrătoare de la recepționarea produselor.

OBLIGAȚIILE CARE REVIN CONSUMATORULUI

Produsele sunt înmânate Bradis SRL personal, pe baza unui proces verbal sau predate unei persoane autorizate (curier desemnat) fără întărziere nejustificată și în decurs de maxim 10 zile de la anunțarea deciziei de retragere din contract, la adresa depozitului nostru. Consumatorul suportă costurile de returnare. Consumatorul este responsabil doar în ce privește diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării produselor.

Din motivele expuse mai sus, recomandăm ca livrarea sa se efectueze DOAR prin intermediul curierilor rapizi (door to door), exclus Poșta Română.

Produse excluse, fără drept de returnare

Următoarele categorii de produse nu se pot returna decât dacă sunt sigilate/ cutia nedeschisă/ cutia nu prezintă urme în interior că a fost deschisă:

  • a. Licențe software;
  • b. Consumabile (acumulatori, cartușe imprimantă etc);
  • c. Imprimante/multifuncționale/aparate de fax care au cartușele/tonerele desigilate
  • d. Produse care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă (produse de îngrijire/ igiena personală, căști);
  • e. Produse confecționate după specificațiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar (obiecte printate 3d, debitate laser sau CNC, gravate, inscripționate, extensii de garantii, etc);
  • f. Servicii (testare, asamblare, montare componente sau orice alt serviciu prestat către consumator);
  • g. Inchirieri sau rezervari utilaje/spatii. Costul poate fi returnat doar in primele 3 ore dupa plasarea comenzii, doar in cazul in care perioada de rezervare/inchiriere nu a inceput deja in acest interval de timp.
  • h. Furnizarea de continut digital care nu este livrat pe suport material (aplicatii software inclusiv jocuri livrate printr-un link de download si cheie de activare).

Aceste limitari se aplica conform OUG 34/2014 art. 16.

RETUR DE PRODUSE

Puteți solicita returul de produse in urmatoarele cazuri:

  • Produsul livrat nu corespunde specificațiilor din site. Puteți solicita returnarea acestuia pentru înlocuire sau rambursarea integrala a contravalorii (în cazul in care produsul nu mai este disponibil).
  • Produs nefunctional in primele 14 zile de la recepție. În cazul în care produsul achiziționat a fost livrat nefuncțional sau prezintă vicii de fabricație, acesta va fi înlocuit cu un produs funcțional, în urma notificării scrise în termen de 14 zile  de la primirea produsului
  • Produs în colet deteriorat. Pentru produsele ale căror colete prezintă deteriorări vizibile la primirea prin curier, vă recomandăm să refuzați recepția lor. Pentru dovezi, coletul poate fi fotografiat și se poate întocmi un proces verbal împreuna cu reprezentantul firmei de curierat în care să fie menționată starea coletului din momentul livrării. Riscul de pierdere sau de deteriorare a produselor va este transferat integral în momentul în care intrați în posesia fizică a produsului. Orice reclamație ulterioară nu va fi luată în considerare. În cazul în care se utilizeaza un transportator însărcinat de către consumator, riscul este transferat în momentul livrarii produselor către transportator.
  • Produse livrate gresit. În cazul în care s-a livrat alt produs decât cel comandat.

Costurile de retur pentru situațiile prezentate mai sus (nu și în cazul renunțării la cumpărare) cad in sarcina magazinului nostru.

Solicitările de retur se notifică pe site-ul nostru catre Departamentul Suport Clienți sau prin email la clienti@tribit-romania.ro în termen de 48 de ore de la primirea produsului.

Returnarea produselor se face dupa confirmarea din partea Bradis SRL,  prin curier rapid agreat de Bradis SRL ori personal la adresa depozitului nostru, după confirmarea explicită din partea noastră, la ora stabilită de comun acord.

Mențiune 
În toate cazurile de mai sus, cu excepția celui referitor la defectele în perioada de garanție, produsele trebuie returnate în starea în care au fost primite, în ambalajul original și insoțite de toate accesoriile și documentele originale. Deteriorarea produselor sau punerea într-o stare ce face imposibilă revânzarea lor duce la refuzarea returului.

Orice modificare a starii produselor sau deteriorarea ambalajului original a acestora ce face imposibilă vânzarea produsului ca nou, duce automat la aplicarea unei proceduri de returnare supusă unor taxe administrative de readucere a produselor la starea in care au fost livrate; taxele sunt cuprinse intre 0 si 100% din valoarea inițială a produsului. Cuantumul taxei administrative va fi comunicat către client la recepționarea produselor deteriorate/modificate.